VÄRMELAND


image465 image466


Ja, här är vi alltså i stugan i Säffle. Jag tycker själv att jag passar rätt bra i blåa gummistövlar. Vet dock inte vad ni tycker. Det regnade när vi kom dit. Jag blev tacksam. För det är mysigt att ligga i en stuga och lyssna på regnet.

Fast vi hade lite sol också. Vi slängde av oss kläderna, lyfte ur farfar ur solstolen och hävde oss ner i bekväm position. Solen tröttnade efter en kvart på våra fåniga flin. Så det sket sig. Inte ett dugg brunare blev vi. Så vi spelade fotboll istället. Jag har lärt mig kasta bollen hårt, långt och högt. Sen kutade vi tio varv runt huset. Efter tre ville jag spy.

Och en dag så tog vi den gula lilla båten ut till piratön. Min syster och hennes mamma och fem andra människor var där. Vi grillade korv och marshmallows. Givetvis hittade dom någotslags äckepäckkryp. En vit avlång grej med stora ögon och spret här och var. Först kastade dom den lite åt mitt håll så jag hoppade och skrek "LÄGG AV!! DET ÄR INTE KUL!!!" Sen tog Anders upp den och beskådade den. Sen tyckte han att det var en jättebra idé att kasta den PÅ mig. PÅ MIG! GAH! Panik panik. Att man aldrig kan få lugn och ro. Jag visste inte om jag skulle på en gång eller bara börja storböla. Vart tog den vägen liksom? På mig? I mig? Under mig? Jag valde att böla. Anders fick jääääättedåligt samvete (hah!) och jag kände mig som en tönt. För jag är ju en. Men jag grinade på.

Sen gick vi och kollade på massgravarna sen åkte vi hem till stugans lugna vrå.

image467 image468

Kommentarer
Postat av: EMS

Muuuuusigt ;)

Postat av: Jamilla

Fint format på bilderna nederst härru.. Man ser ju nästan vilka det föreställer =P

2007-07-14 @ 20:08:45
URL: http://jamilllas.blogg.se
Postat av: jessica

ems: hell yeah
Jamilla: va? vi? eh? ko?

2007-07-15 @ 09:40:39
URL: http://jejejessica.blogg.se

VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback