Al Forno på Drottninggatan!

när vi blev hungriga efter timmar på staden försökte jag spela erfaren och duktig nog att hitta till pizza hut. vi gick gata upp och gata ner. när benen nästan vek sig under oss stod vi plötsligt framför en italiensk restaurang. här går vi in. dom har pizza. tack gud. 

trodde vi ja. vi satte oss. väntade på att få menyer.. nähä.. hämtade menyer själva.. bestämde oss.. väntade på att få beställa.. nähä.. gick fram till kassan och beställde.. herregud.. kollade in pizzabagaren som torkade sina händer på en BRUN disktrasa. tidigare blå disktrasa. trevligt. 

sedan gick en fullt påklädd man in i köket och ruskade sig och petade och drygade sig.
MEN UT FÖR I HELVETE ! ! ! ville jag skrika. gjorde jag inte. sen ställde han sig vid kassan och åt lite bröd och lattjade. ehh okeej.. vi fick våra disktraseförgiftade pizzor. oxfilé??? NEJ! garanterat inte. typ stek? arg jag var! åt inte upp köttet i ren protest. 

personerna bakom oss fick fel mat. när ägaren sen kom med den nya maten tycker man ju att hon borde bett om ursäkt osv osv osv. istället såg hon sur ut och smällde ner tallriken i bordet och vände på klacken.

gick en trappa ner, där flera bord fanns och så även toaletterna.. där nere LÅG två servitörer och glodde på tv.. och när ägaren sa åt dem att stänga av höjde en av dem handen och ville kasta tvdosan på henne... och när jag kom upp igen åt vi lite pizza och sedan gick hon (ägaren) lös mitt framför alla gäster. 

hon skrek:
"jag drar hem" ring blabla. han får jobba! jag drar hem. man kastar inte en tvdosa på mig OKEJFATTARUVAAA?" sen stog hela personalen och babblade och tjabblade mitt framför näsan på oss alla. jag glodde på dem och en sa "detta är en restaurang. vad är erat problem?" då tystnade dem. ett tag! sen var det igång igen. ägaren var värst också. de andra försökte lugna henne lite men hon skulle ju bara HEM! dåre.

sedan kom två nya, intet ovetande gäster in.. satte sig vid det enda lediga bordet som råkade bestå av ett bord och fyra stolar. då kom en av servitörerna fram och bad dem sätta sig vid VÅRAT bord (för två) när vi hade gått. för bordet dem satt vid var nämligen till för fyra personer.

EHHH ? ? ? ! ! ! 

det värsta jag varit med om.  läs och begrunda och sätt ALDRIG din fot på detta bedrövliga ställe.

Kommentarer
Postat av: carro

men guh vilken trevlig restaurang!


VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback