SSD

Som sagt. Stora Städdagen. PustStånkStön! Nejnejnej. ALLT blir lättare om man är positiv.

Positiva saker med SSD

+ Det blir rent och snyggt
+ Henke nyser mindre
+ Jag blir inte tjurig så fort jag kliver innanför dörren
+ Det luktar gott
+ Det känns fräscht
+ Jag känner mig duktig och ansvarsfull
+ Folk som hälsar på slipper känna att dom just klev innanför dörren i en svinstia
+ Man kan se det som träning att fläkta runt med dammsugaren och toaborsten

Yes. Nu ska jag sätta igång.

Visstja. Jag måste ju skriva VAD jag ska göra. Så att jag inte kan fuska.

- Dammsuga V
- Torka golven
- Tvätta V
- Städa badrummet V
- Byta sängkläder V
- Ta hand om mina blommor (ja det ingår i städlistan) V
- Rensa på databordet
- Byta dukar
- Torka alla bord V
- Damma av soffan V
- Dammsuga soffan V
- Byta ljus i alla ljushållare (om det behövs)
- Tömma papperskorgarna V
- Städa garderoben

Jag börjar med det där alltså. Herregud.. Wish me luck

Kommentarer
Postat av: Jon

Jag har också städat idag och tvättat!

Postat av: Linn

Just nu håller jag på att sätta ihop IKEA möbler, det är inte heller så kul, mest irriterande! <3

2007-07-13 @ 23:40:34
URL: http://sisterhoodfashion.blogg.se

VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback