born to be wild

Min tid som barnvakt är snart över. Om ungefär två timmar.

Recension av min tid här:

Vi har ranglat oss ur sängen cirka o7.oo, varje dag.

Ätit frukost, plockat undan frukosten och sedan klädsel och tandborstning av barn. Ätit mellanmål. Ätit Lunch. Bett den minsta varelsen att sätta sig på stolen och äta upp maten, cirka 13 gånger.  (Detta upprepas vid varje måltid.)  Middag. Barnprogram. Tandborstning, pjamasklädning och godnattsaga.

Däremellan har vi hunnit med att rita, måla, klippa, klistra, pussla, hoppa, bada i poolen, spelat star wars, byggt med lego, lekt med linus osvosvosv.

Och mitt i allt tog jag ett bubbelbad. Hur skönt var det? Jätte.

Jag har även märkt av vissa tävlingsinriktade tendeser.

"Vem har mest mjölk?"
Sorry. Men jag använder inte linjal när jag häller upp mjölk. Just drick it!

"Jag hoppar myyycket högre än dig."

"Hur många vindruvor fick hxn? Fick hxn mer än mig?"
Ehm.. jag har inte räknat dom ännu.

"Först uppför trappan är BÄST!"
"Klara...Färd" Sen springer man! Att vänta på är ju bara slöseri med tid och det kan även innebära att man kanske förlorar. Hemska, hemska tanke.

"Jag vet var den är, men jag säger inte."
Det är samma sak som: Jag vet absolut inte vart den är, jag vet inte ens vad du leta efter, men det skulle jag aldrig någonsin komma på tanken att erkänna!


Det måste vara väldigt psykiskt påfrestande att vara barn.

Kommentarer
Postat av: carro

jolå klockan fem blir väl en trevlig tid? huvva det låter bra tidigt. jag nöjer mig med kl 6. men på torsdag har jag sovmorgon! yes yes yes

Postat av: Ofelia

Well, tackar så mycket! ;)

2007-06-18 @ 17:40:00
URL: http://psilo.blogg.se
Postat av: Red Lee

alltså. du skriver så fabulöst roligt. du passar som barnvakt. skaffa ett heltidsjobb! fy fan vad rolig du är.

2007-06-19 @ 13:26:59

VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback