kiwiskal

Jag åt nyss en kiwi. Eller jag skulle äta en men jag åt en halv. Sedan började det att svida i truten. Anyways: När jag åt den kom jag att tänka på när jag var babysitter i västerås. Det var dags för fruktstund och barnen fick nöja sig med en kiwihalva var. När dom sen ätit upp fruktköttet började den minsta även att tugga i sig skalet.

Jag tänkte att hon fortfarande var hungrig och på något vis protesterade genom att äta något som jag trodde var helt oätbart, nästintill GIFTIGT!!  Nejdå, "jag tycker om skalet". Ehh?? Okej. Jag som har spottat som en gris varje gång det råkat hamna en pytteliten skalbit i min smoothie.


Numera tar jag mig också en tugga av skalet ibland.

Tänk vad mycket man kan lära sig av småsmå barn.



image422

Kommentarer
Postat av: Isa

Kiwi är gott men jag är superöverkänslig så jag vill inte äta det för då blir jag röd!

2007-07-05 @ 15:37:02
Postat av: jessica

röd var? jag får utslag i munnen som svider.


VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback