det är inte jag som är Törnrosa om du tror det

jag kommer ihåg när jag och emma kollade på fyra födelsedagar och ett fiasko SJU gånger på rad.
vad led vi av då?

idag är jag trist och trött.
jag ska berätta en fruktansvärd historia som gnager på mig inifrån.. håll i er..

igår var dagen då min skönhetssömn för evigt skulle tas ifrån mig.
jag brukar ALLTID skaka täcket och kudden, för att kolla efter att det inte ligger något som inte ska ligga där. där.
men igårkväll, gjorde jag självklart INTE det. först ställde jag klockan sen satte jag på radion och sedan la jag mig och fjollfilosoferade lite.. sen vrider jag lite på mig och SER EN STOR SVART SKALBAGGE PÅ KUDDEN!!!! den kryper omkring med sina spretande ben och långa antenner! stor panik panik panik! jag skriker så högt jag kan och hoppar ur sängen. sen står jag på golvet och skriker igen! sen brister jag ut i stora böljande svallvågor av tårar! min enda räddning är mamma. jag ringer till henne kvart i ett på natten och kväljer som en groda. hon ger mig instruktioner: ta sopborsten, häv ner den på golvet, ta på dig skorna och stampa ihjäl den. jag väntar i telefonen.. okej. jag hämtar borsten men jag stannar upp vid dörröppningen till sovrummet. jag KAN BARA INTE gå in. sen råkar jag snudda foten med sopborststråna och då skriker jag ännu högre och sen slänger jag borsten i golvet och erkänner mitt misslyckande för mamma. så jag lämnar peckbaggen i sängen och sätter mig i mammas bil och tar plats i brorsans säng. med en lampa tänd brevid sängen. och innan jag somnar skakar jag både täcket och kudden och kollar bakom under och brevid sängen.

en skakande historia. jag vet. jag har inte vågat mig ner i sängen ännu. jag tog mig en vila på en stol på balkongen istället. i solen. så nu är jag brunare. sen hämtade jag daimglasspaketet och så tog vi varsin sked, jag och henke sen åt vi upp det.

och nu är henke på hockey och jag umgås med carro på msn. spännande
fast så är dock inte fallet längre..skrev detta inlägg för cirka fyra timmar sen. blogg.se passar på att vara lite segt såhär på kvällskvisten. TMB! hursomhelst. jag har förätit mig även idag.. så om du tror att det är en elefant som kommer upp för trappen.. dont you worry, det är bara jag.. eller om du tror att en val kommer simmandes i sjön, även det är jag. för det är ungefär så jag känner mig. jag tror jag ska lägga in mig på avvänjningshem.

Kommentarer
Postat av: mickis

Åh Jessica, du är för söt! :)


VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback