smaklig måltid

blir sjukt irriterad på min mus. den lyder inte och kulan rullar inte som den ska och sladden är ju dock i vägen. datormus.

en läsare bad mig lägga ut receptet på maten jag skrev om tidigare. och eftersom jag inte tycker man kan kalla det recept skriver jag "recept".


"recept"
pirogerna:
köp smördeg, köttfärs, tacokrydda, ost och creme fraiche.
sätt på ugnen, ca 200 grader.
bryn köttfärsen och tillsätt sedan tacokrydda och vatten och låt det puttra lite. låt kallna. blanda med creme fraiche och ost. låt kallna.
kavla ut smördegen, om den inte redan är utkavlad och tryck ut en degbit med något runt, typ en glasburk i lagomstorlek. eller skär om du så vill. fyll degen med kall köttfärsröra i mitten på cirkeln och vik den från ena sidan till den andra och stäng igen. tryck igen ordentligt på kanterna med en gaffel. pensla med ägg och strö på vad du vill eller ingeting alls. grädda mitt i ugnen i typ 15-20 minuter.

det är så jag kommer att göra. jag har inget recept att följa så om ni har några kloka råd att komma med, please do so.

Kommentarer

VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback