kaffet är kallt.

nämen titta vad mycket snö det är ute nu. det bara rasade ner igår kväll. mysigt va. ohja.

dessutom är himlen blå och solen skiner. snart kan man ta med sig täcket ut på balkongen och sola fejset. ah, det är skönt.

idag är jag tvungen att ransonera mjölken. jag har ungefär en dl kvar och den ska räcka till två koppar kaffe. annars kör jag 50/50 liksom. det är då det är som godast.

lika mycket mjölk som kaffe.


pappa förstår inte det.
"ska du ha mjölk?"
"japp"
han häller i typ en droppe och tror att nu räcker det..
"men mer"
en droppe till. så.
"meeeer"
två droppar. han tror att han överdriver.
"mer. mer mer mer!"
"men MER? ska du BARA ha mjölk i koppen istället då?"



helst uppvärmd mjölk också men då krävs det både kastrull och tålamod och det orkar jag inte ha justnu. mikron är en toppen uppfinning alltså. så den ska jag återvända till NU eftersom kaffet blir kallt. kallt kaffe smakar röveliröv.

Kommentarer

VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback