Julelistan.

sådärja! tårtbotten gräddas i detta ögonblick. och därför ska jag göra en lista som jag hittade hos Isa under tiden.. (med några justeringar...)

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde: apselut. det gör jag jämt. roligt att handla åt andra.

2. En riktig julgran är ett måste: jag och pappa brukade gå ut i hagen och hugga oss en gran när jag var mindre, vi pulsade ut i snön och högg med yxan. vi kämpade för våran julgran! sen byttes det ut mot ett jävla plaståbäke. besvikelsen var stor. men jag kom över även den krisen. här hemma har vi ingen julgran.

3. Jag tycker om att göra önskelistor: njaa, kommer aldrig på vad där ska stå på.

4. Julmaten är viktig: inte oerhört viktig. vi åt porterstek hos mamma förra året på juldagen. MYCKET godare.

5. Skinka, lutfisk, janssons frestelse eller sill: mamma och sunes janssons frestelse och prinskorvar ! ! !

6. Det är ingen riktig jul utan snö på julafton: jo, det är det. men det är mysigare med snö än en plaskblöt gräsmatta.

7. Julen är fridfull hos oss: ja, nu på senare tid har det blivit så.

8. Släktbesök ingår alltid i julen: ja. vi börjar med julfrukost hos mamma, jullunch hos henkes mamma sen splittar vi på oss och åker till respektive förälder som har äran att ha sina barn på självaste julafton.

9. Jag rimmar på mina julklappar: ibland. roligt.

10. Jultomten är viktig: SVAR JA! jag föredrar den lilla jultomten med enorm kagge.


11. Julkort skickas: i dont send them. i get them! 

12. Jag ser dom traditionella programmen på julafton: jag har för längesen tröttnat på kalle anka men man lär ju.. däremot är Kan du vissla Johanna guld!

13. Julen är mer jobbig än rolig: nej det kan jag inte påstå.

14. Fåglarna får alltid en julklapp i form av mat: fåglarna får mat av mig året runt. häromdagen fick dom chips.

15. Dopp i grytan är viktigt: aldrig sysslat med tockedäringa.

16. Jag följer julkalendern: nej verkligen inte nu längre. det är ju totalt värdelöst nu för tiden.

17. Vi åker alltid pulka eller skidor på julen: nää, så aktiva är vi inte. vi äter mest.

18. Vi åker bort och firar jul i värmen: nääääää

19. Vi brukar slå ihop oss och fira tillsammans allihopa: nej vi brukar dela upp oss. funkar bäst så. våra föräldrar är väl skilda av en anledning...

20. Det är viktigt att gå på julottan: aldrig gjort men jag skulle vilja. någongång.

och i år önskar jag mig bara EN sak.... <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

du har väl för roliga konversationer på msn! tycker det är bra att du har kalas fast han inte vill...va är det för stil att inte vilja fira födelsedag, de är ju då man får äta tårta!

Postat av: knivlisa

UUuuu vilken läskig bild. Det där är ju nån skräckmask, ingen tomte väl!!

2008-11-25 @ 21:07:25
URL: http://knivlisa.blogg.se/
Postat av: ems

I don't send them, i get them! HA HA HA HA HA HA !

2008-11-25 @ 22:31:13
URL: http://withorwithoutme.blogg.se/
Postat av: Anonym

recept recept recept!

2008-11-26 @ 14:24:21
URL: http://leeilas.blogg.se/
Postat av: Tomten

Vad önskar sig damen då?

2008-11-26 @ 18:42:13
Postat av: Tomten (Elsa)

vad önskar du dig då?

2008-11-26 @ 18:53:10
Postat av: jessica

Tomten: det borde du verkligen veta...

Tomten (Elsa): vem är du? tomtens lilla nissa? :)

2008-11-26 @ 23:18:15
URL: http://jejejessica.blogg.se/

VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback