En skruvad nattugglas funderingar . . .

Jag kan bli så arg ibland. Om och om och om igen. På samma sak. Saker som jag redan vart arg för en gång och kommit över. Men, så påminner jag mig själv om "detdär" och så blir jag rasande igen. Hatar när det händer. För jag blir så arg att magen värker och hjärtat bultar! På nytt. Då kan jag inte ha kommit över det. När att jag fortfarande blir arg och påverkad av något som egentligen är över. Ett avslutat kapitel. Läs det bara en gång. Inte mer. Att hålla på och bläddra fram och tillbaks förstör bara sidorna i boken. Helt onödigt. Var försiktig med böckerna. Var bara det.

Och jag blir så arg på mig själv ibland. Men bara ibland. För oftast har jag ju rätt. Ingen tvekan om saken. Tror jag iallafall. Eller, jag antar att jag SKA tro att jag bara tror det. Fast jag egentligen är ganska så säker på att jag vet. Eller va? Jo så är det. Jag vet alltså att folk menar något helt annat, än det dom säger vid vissa tillfällen. Det kallas att läsa mellan raderna. Och det är jag fantastiskt bra på. Tycker jag. Det tycker inte ni. Men är det för att ni är så rädda för min fenomenala förmåga att läsa mellan raderna eller för att jag helt enkelt har fel? Fel... Fel.. Nä, jag smakar på ordet och det känns inte rätt. Det måste vara något annat. Det bara måste det ju. Eller KAN jag ha så fel, när det känns så rätt? Att jag alltid ska ha rätt. Det känns rätt. Och... Ja.

Ska vi prata om ditt kontrollbehov nu? Nej. Jag orkar inte det. Jag har ont i ryggen och i munnen. Jag vill sova. Jag vill sova.

Jag undrar hur man blir av med såna skavanker.
Och jag är så glad att jag finns.
Jag tror att jag skriver till mig själv. För att jag vill göra det.

Jag behöver göra det jag vill göra.
Och jag vill göra det jag behöver.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Vad handlade det där om?

2009-11-23 @ 11:47:43
Postat av: Isa

Herregud, likt poesi som lika gärna kunnat kommit från KENT. Jag gillar dessa skruvade konstiga texter med MASSOR av känsla.. Du är duktig på att göra texterna magiska :) PUSS <3

2009-11-23 @ 21:20:38
Postat av: jessica

mamsen: bara en massa babbel.



Isa: tack ska du ha gullet. ses imorn! LÄNGTAR!!! pussss


VASAAAARU?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback